Email επικοινωνίας: paulos4205@gmail.com

Δευτέρα, 30 Μαΐου 2016

Ο ψυχικός πόνος



Μην νομίζεις ότι επειδή βρίσκεσαι σε πόνο ο Θεός σε καταράστηκε.
Συνήθως ο πόνος μας είναι ανάλογος της φιλαυτίας μας.
Οι πιο πολλοί ψυχικοί πόνοι (αν όχι όλοι) είναι δικά μας δημιουργήματα. Νιώθουμε προδομένοι, αδικημένοι, απαξιωμένοι. Μπορεί και να είμαστε...Όμως ο πόνος προέρχεται από την φιλαυτία μας που δεν μας αφήνει να δεχτούμε την αδικία στο πρόσωπό μας, την προδοσία της αφεντιάς μας, την απαξίωση της αξιότητάς μας.
Φτάνουμε στο σημείο να προσευχόμαστε ώστε να καταλάβουν το λάθος τους οι άλλοι, όχι να φωτιστούμε εμείς!
Ο άνθρωπος καλείται να διαγνώσει ότι δια του πόνου αποκαλύπτεται ο ναρκισσισμός του, η εμπάθεια και η υπερβάλλουσα προσκόλλησή του στα επίγεια.

Κυριακή της Σαμαρείτιδος:Ο Θεός δεν ανήκει σε κανένα λαό!



 Τ εαγγελικ νάγνωσμα πο κούσαμε περιγράφει τ συνάντηση το ησο Χριστο μ τν σαμαρείτιδα στ πηγάδι το ακώβ.
Συνήθιζε ν προκαλ τς χαλασμένες συνειδήσεις τν γύρω Του Θεάνθρωπος, πάντοτε βέβαια μ σκοπ ν τς προσεκλύσ πρς τν λήθεια κα ποτ γι ν προσβάλ. Γι’ ατ κα κπληξη κείνης ταν κδηλη στ πρόσωπό της, ταν εδε μ πόση εκολία νας ουδαος πιασε κουβέντα μ μία σαμαρείτιδα, συνήθιστο γεγονός, δεδομένου το ποκλεισμο κάθε πικοινωνίας ουδαίων κα σαμαρειτν λόγ θρησκευτικν διαφορν. κπληξή της κορυφώθηκε, ταν συνομιλητής της τς ποκάλυψε πτυχς τς ζως της μ κάθε λεπτομέρεια. λλ κα ο διοι ο μαθητς ξεπλάγησαν, ταν Τν εδαν ν κουβεντιάζ μ μία αρετική.

Δευτέρα, 23 Μαΐου 2016

Όλα αρχίζουν από έναν λογισμό.



Η αμαρτία αρχίζει πάντοτε με έναν λογισμό. Ο λογισμός είναι τόσο ευέλικτος και λεπτός, ώστε περνάει και από εκεί που δεν υπάρχει τρύπα.
Αφ’ ής στιγμής εισέλθη στον άνθρωπο, φαίνεται αμέσως που θα κλίνη η λεπτή χορδή της πλάστιγγας της βουλήσεώς του. Εάν όμως ο άνθρωπος έχη αποφασίσει την βασιλεία των ουρανών, όσο και να σπέρνουν οι δαίμονες, δεν βλαστάνει κανείς λογισμός.

Πρόγραμμα ΚΒ' ΠΑΥΛΕΙΩΝ

Σάββατο, 21 Μαΐου 2016

Κυριακή του παραλύτου: Δεν έχουμε άνθρωπο; έχουμε όμως Θεάνθρωπο!



λόκληρη ζωή μας εναι μία λληλουχία συνεχν πιθυμιν. Τ εναι μας συνίσταται στ θέλειν κα μ θέλειν. Μλλον δ κα τ μ θέλειν εναι κα ατ ποτέλεσμα θελήσεως. Ταυτιζόμαστε μ τ «θέλω» μας, δελφοί μου, καθς ατ ποτελον κφάνσεις τς προσωπικότητός μας. Χωρς θέλημα τ πόβαθρο το νθρωπίνου προσώπου κατάῤῥέει. Στ σημεριν εαγγελικ νάγνωσμα τ λαχταριστ «θέλω» το παραλύτου στν ρώτηση το Κυρίου, ν θελε ν γίν καλά, εναι ατονόητο. νας ταλαιπωρημένος γι τριάντα κτ χρόνια σθενς δίνει μία λλη παράμετρο στ διάσταση τς πιθυμίας του: «Δν χω, Κύριε, νθρωπο, γι ν μ βάλ στ θαυματουργικ δεξαμενή»· τουτέστιν: «γ θέλω ν γίνω καλά, μως κανένας δν θέλει ν μ βοηθήσ ν γίνω καλά».

Παρασκευή, 20 Μαΐου 2016

«Γέρων Θεόδωρος Σπηλαιώτης: Ὁ ἀσκητὴς τοῦ Ἁγιοφαράγγου»



Οἱ ἄνθρωποι ποὺ ἀγαποῦν τὴν λησμοσύνη εἶναι στοῦ Θεοῦ τὴν θύμηση. Καὶ ἐκεῖνοι ποὺ ἐκκωφαντικά σιωποῦν, συνομιλοῦν ἀδιάκοπα μετὰ τοῦ Σωτῆρος Χριστοῦ. Ὅταν μακραίνουν ἐκ τοῦ κόσμου, τοὺς ἀνθρώπους ὠφελοῦν. Καὶ ὅταν στὶς ἐρήμους κατοικοῦν, τὰ διαβατικὰ τῆς Βασιλείας τῶν οὐρανῶν περιπατοῦν. Στοὺς κάτω τούτους χρόνους, κατὰ τοὺς ὁποίους ἡ ὀσμὴ τῆς ἁμαρτίας καὶ ἡ  δαιμονιώδης βλασφημία ἔφθασαν στὸν θρόνο τοῦ Θεοῦ, εὐωδία οὐράνια καὶ παρηγορία ὑπερκόσμια ξεχύνεται ἀπὸ τὸ ἡγιασμένο ὄρος τῶν Ἀστερουσίων, τῆς ἁγιοτόκου καὶ ἡρωοτόκου Κρήτης.  Τὸ ἑσπέρας τῆς Μεγάλης Πέμπτης, ὅταν στὶς Ἐκκλησιὲς, τῆς ὑπ'  οὐρανὸν Ὀρθοδοξίας, ὑψώνονταν ὁ Ἐσταυρωμένος Σωτήρας Χριστός, ὑψώθηκε καὶ ἐκ τῶν προσκαίρων καὶ φθαρτῶν εἰς τὰ οὐράνια καὶ ἄφθιτα, ὁ σπηλαιώτης ἀσκητὴς τοῦ Ἁγιοφαράγγου, παπά-Θεόδωρος. Πόσες φορὲς δὲν ἐπικαλέσθηκε τὸν Κύριο μὲ τὸ «Μνήσθητι μου» τοῦ εὐγνώμονος ληστοῦ. Δεσποτικῆς φωνῆς ἀξιώθηκε ὁ μακάριος γέρων, «Σήμερον μετ'  ἐμοῦ ἔσῃ ἐν τῷ Παραδείσῳ».

Πέμπτη, 19 Μαΐου 2016

Διλήμματα και επιλογές



Οι επιλογές που κάνουμε καθορίζουν την ζωή μας.
Είναι πολύ δύσκολο να ξέρεις εάν μία επιλογή που κάνεις τώρα θα έχει στο μέλλον το αποτέλεσμα που ποθείς.
Καλείσαι όμως να επιλέξεις, διότι χωρίς να ενεργήσεις τώρα δεν θα μάθεις ποτέ εάν αυτό που είχες ως σκέψη τελικά μπορούσε να φέρει το ποθητό αποτέλεσμα.
Το σημαντικό είναι η επιλογή που θα κάνουμε να πηγάζει από τα ορθά κριτήρια. 
Ακόμα όμως και αν τα κριτήριά μας για την επιλογή που θα κάνουμε είναι «ορθά» υπάρχει πάντα η πιθανότητα το αποτέλεσμα να μην είναι το ποθούμενο.

Τετάρτη, 18 Μαΐου 2016

Η αμαρτία ζημιώνει εμάς, όχι το Θεό



Πάρα πολλές φορές εμείς μέσα στο μυαλό μας πιστεύουμε ότι η θρησκευτική ζωή αφορά τον Θεό και η αμαρτία πάλι αφορά τον Θεό. Είναι λάθος αυτό. Η Εκκλησία είναι θεραπευτήριο και η αρρώστια είναι δική μας και μπήκαμε εκεί για να θεραπευτούμε. Ο Γιατρός είναι υγιής, δεν του κάναμε χάρη που μπήκαμε στο νοσοκομείο. Οι εντολές Του είναι τα φάρμακά μας. Ούτε όταν πάρουμε τα φάρμακά μας το κάνουμε για κείνον για να είναι ικανοποιημένος. Ο Χριστός ερχόμενος στον κόσμο φανέρωσε το μυστήριο της Εκκλησίας για να θεραπευτούμε εμείς. Εμείς πολλές φορές φανταζόμαστε ότι κάνουμε είτε την νηστεία μας, είτε τον κόπο μας, είτε την προσευχή μας ή ο,τιδήποτε άλλο για Εκείνον. Και μερικές φορές ότι μας γυρεύει Εκείνος για δικό Του λογαριασμό και απαίτηση πράγματα. Ενώ δεν είναι έτσι. Αυτό είναι θεμελιακό λάθος. Δεν γυρεύει ο Γιατρός από μένα, από σας, από οποιονδήποτε άρρωστο να τηρήσει ένα τρόπο αγωγής θεραπευτικής εξαιτίας δικής του ιδιοτροπίας, αλλά για να θεραπευτεί ο άρρωστος.

Τρίτη, 17 Μαΐου 2016

ΨΕΥΔΟΠΡΟΦΗΤΕΣ ΚΑΙ ΛΑΟΠΛΑΝΟΙ



Σε καιρούς και εποχές κρίσης ιδιαίτερα κάνουν την εμφάνιση τους διάφοροι σωτήρες, πού προφητεύουν για το μέλλον τῶν εθνών και τῶν ανθρώπων. Πρόκειται για πρόσωπα πού αρέσκονται στην κινδυνολογία μέσω της οποίας οδηγούν στην παραπληροφόρηση. Ἐνῶ όμως εκείνοι ἔχουν διάφορα οφέλη και δροῦν με τον τρόπο αὐτό «ἐξ επαγγέλματος», το πρόβλημα εστιάζεται κυρίως στην έλλειψη γνώσης και κατήχησης τῶν ανθρώπων, πού ἔχει σαν συνέπεια την πορεία τους σε περίεργες ατραπούς και αδιέξοδα.
Το φαινόμενο δεν είναι άγνωστο, ἀφοῦ θυμίζει τούς ψευδοπροφήτες και τούς λαοπλάνους στην Αγία Γραφή (Ἰεζ.13,3 ). Και τότε και τώρα ἡ ἴδια τακτική από τούς μεν και τούς δε. Οι μεν διδάσκουν από καθέδρας με λεπτομέρειες για «τα μέλλοντα συμβαίνειν» και από την άλλη ορισμένοι άνθρωποι αφομοιώνουν χωρίς κριτική σκέψη τα «προφητευμένα». Ὁ παραλογισμός δηλαδή σε όλο του το μεγαλείο.

Κυριακή, 15 Μαΐου 2016

Αρχή μετανοίας...



Πώς θα μετανοήσει κανείς; Πώς θ' αρχίσει; Χρειάζεται να ξαποστάσει κατ' αρχάς, να ξελαχανιάσει από το καθημερινό τρεχαλητό, το κυνηγητό της ηδονής, να στραφεί προς τα μέσα του, να κινηθεί από τη συνεχή ετεροπαρατήρηση στην αυτοπαρατήρηση, από το κουτσομπολιό των πάντων στη συνομιλία με τον άγνωστο εαυτό του.
Να σκύψει λίγο μέσα του, να σκάψει εντός του, να δει τις δυνάμεις, τις δυνατότητες, τα όρια, τις αντοχές, τα δοθέντα τάλαντα. Χρειάζεται περισυλλογή, αυστηρός αυτοέλεγχος, επιείκεια και κατανόηση των άλλων.
Να βρούμε τα ποσοστά της προσωπικής μας ευθύνης.

Σάββατο, 14 Μαΐου 2016

Κυριακή Μυροφόρων: Η αφοσίωση των Μυροφόρων γυναικών νίκησε την απιστία τους!



Σήμερα η εκκλησία μας προβάλει τους ανθρώπους που έγιναν μάρτυρες του θανάτου αλλά και της αναστάσεως του Χριστού.
Οι Μυροφόρες γυναίκες ξεκινούν να πάνε να αποδώσουν κατά το έθος τις διάφορες νεκρικές τιμές…. σε ποιον όμως πάνε;… στον νεκρό τους διδάσκαλο. Οι Μυροφόρες γυναίκες ΔΕΝ πιστεύουν στην Ανάσταση του Κυρίου τους. Δεν τους περνά από το μυαλό ότι αυτά που έλεγε ο διδάσκαλός τους θα γίνουν…ίσως δεν τα είχαν εννοήσει, το σίγουρο όμως είναι ότι πάνε στον τάφο για να συναντήσουν έναν νεκρό, τον ηγαπημένο τους Ιησού.

Τρίτη, 10 Μαΐου 2016

Αποφθέγματα Αγίων



Η ζωή στη γη είναι πολύ μικρή, αφάνταστα μικρή. Αλλά μας έχουν δοθεί πολλά σ’ αυτή τη μικρή χρονική περίοδο της ζωής μας, προκειμένου να μπορέσουμε να στραφούμε προς τον Θεό εκ βάθους καρδίας. Εκείνος είναι που μπορεί να μεταμορφώσει και να αναστήσει τις ψυχές μας. Οι χριστιανοί είμαστε πράγματι πολύ τυχεροί, που έχουμε την Υπεραγία Θεοτόκο να πρεσβεύει για μας ενώπιον του θρόνου του Θεού. ( Γέροντας Θαδδαίος της Βιτόβνιτσα )

Ὅσο περισσότερο προσεγγίζει ὁ ἄνθρωπος τὸν Θεό, τόσο πιὸ πολὺ ἁμαρτωλὸ χαρακτηρίζει τὸν ἑαυτό του. Ὁ προφήτης Ἡσαΐας ὅταν εἶδε τὸν Θεὸ ἀποκαλοῦσε τὸν ἑαυτό του ταλαίπωρο καὶ βρωμερό. ( Ἀββᾶς Ματώης )

Σάββατο, 7 Μαΐου 2016

Κυριακή του Θωμά: Ο Θωμάς είχε μεγάλο πόθο να δει τον Κύριο.



Ἐὰν εχαμε τν δυνατότητα ν μεταφερθομε ν Πνεύματι στν δη τ στιγμ πο τν πισκεπτόταν Βασιλις τς Δόξης κα παρακολουθούσαμε σν σ κινηματογραφικ ταινία τ σα συνέβησαν, σως ν ναθεωρούσαμε τν τρόπο σκέψης κα ζως κα τ εδος τς πίστεώς μας κα θ πιστρέφαμε στν παροσα πραγματικότητα συγκλονισμένοι κα κστατικοί.
Θ κούγαμε τν Πρόδρομο ωάννη, κορυφαο το χορο τν προφητν, ν νοίγ τν δρόμο κα ν τοιμάζ τν δ το Κυρίου, κάνοντας «εθείας τς τρίβους Ατο». Θ βλέπαμε τ χαρ κα τν λπίδα ζωγραφισμένη στ πρόσωπα λων τν δικαίων. Θ κούγαμε γνώριμα στν δμ κα τν Εα πόδια ν περπατον, θ κούγαμε τ βήματα πο κάποτε τος τρόμαξαν κα κρύφτηκαν π ντροπ κενο τ δειλινό, ταν εχαν γίνει περίγελος το πονηρο φεως. Θ τος κούγαμε ν λένε: «Τότε π φόβο κρυφτήκαμε, τώρα φόβος κυριεύει τν δη· τότε κρυφτήκαμε π τ πρόσωπό Του, τώρα ναζητομε τ λυτρωτικ φς το προσώπου Του». Θ βλέπαμε τος δαίμονες ν τρέχουν πανικόβλητοι πρς τς πύλες το δη, γι ν τς σφαλίσουν γερά, στε ν μν εσέλθ Χριστός. Θ κούγαμε τς φωνς τν γγέλων π ξω ν φωνάζουν: «ρατε πύλας ο ρχοντες μν κα πάρθητε πύλαι αώνιοι κα εσελεύσεται Βασιλες τς Δόξης».
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...