Σάββατο 4 Ιανουαρίου 2014

Κυριακὴ Πρὸ τῶν Φώτων:Τα τρία βαπτίσματα.



ρχ το κατ Μρκον Εαγγελίου μς παρουσιάζει τ κήρυγμα κα βάπτισμα τς μετανοίας, τ ποο πούργησε, προετοιμάζοντας τ χαρμόσυνο μήνυμα το ρχομο τς βασιλείας το Θεο δι το Κυρίου ησο, Πρόδρομος κα Βαπτιστς ωάννης.
Προάγγελος κα ωσφόρος τς σαρκωμένης ληθείας μέγιστος τν Προφητν στ μεταίχμιο τς λλαγς το ο τς στορίας διαδραματίζει να πολλαπλ όλο. Εναι μέγιστος Προφήτης· μαρτυρε κα ρμηνεύει τ θέλημα το Θεο στος ουδαίους, στε ν προετοιμαστον γι τν σύντομο ρχομ το Μεσσία. Εναι μέγιστος σκητής· μολογε δι τς σκητικς πολιτείας του πς γι τν ποδοχ το θείου λόγου νθρωπος πρέπει μπράκτως ν ποδεσμευθ π τ πράγματα το κόσμου. Εναι μέγιστος κρυξ τς μετανοίας· διδάσκει τν τρόπο τς πιστροφς στ Θε Πατέρα σ να θνος πο ρκετο στν τήρηση τν νομικν διατάξεων ς νταπόκριση κα πιβεβαίωση τς μετ’ κείνου διαθήκης. Εναι συνάμα προεισηγητς κα παρασκευαστς το εσαγωγικο στν πνευματικ ζω μυστηρίου ς Βαπτιστής, λλ κα το μυστηρίου τς ξομολογήσεως· προτυπώνει στος εσεβες τς ποχς του τ λειτουργικ τυπικ τς κκλησίας κα τος προετοιμάζει κατάλληλα, στε κενοι ν δεχθον μετ τ δικό του βάπτισμα μετανοίας τ ες φεσιν μαρτιν «ν Πνεύματι κα πυρί».

Τ βάπτισμα το ωάννη περιορίζεται στ πλαίσιο το παλαιο κόμη κόσμου, στν ποο ποφώσκει φθορά, μι κα δν χει ξεκινήσει τ σωτηριδες ργο κα δν χει πραγματοποιηθε θυσία το Χριστο. Γι’ ατ κα σοι κολουθον ατ τ βάπτισμα, παραμένουν δέσμιοι το θανάτου. Σαφς ησος Χριστς δν εχε καμία νάγκη ποχρέωση ν βαπτισθ, γιατ εναι ναμάρτητος κα ξω π τν πίδραση τς φθορς. Γι λόγους μως συνεπείας πρς ,τι νομοθετε κα εδοκε χάριν το θείου σχεδίου τς σωτηρίας μας, ν κα Νομοθέτης, γινε πήκοος το νόμου κα πογραμμς γι τν εσεβ λαό.
       Τ βαπτισμα το Κυρίου μας, πως προσυμφωνοσε κα ωάννης, γίνεται μ γιο Πνεμα. Πραγματικά, δελφοί μου, εναι σπουδαο τ μυστήριο, ταν μπαίνουμε μέσα στν κολυμβήθρα. Ἐὰν εχαμε γυμνασμένα τ πνευματικά μας ασθητήρια, ἐὰν εχαμε τ μάτια τν γίων μας, θ βλέπαμε ν διαδραματίζονται συνταρακτικ γεγονότα.
«μοίωμα το θανάτου κα τς ναστάσεως το Χριστο», νομάζει πόστολος Παλος τ χριστιανικ βάπτισμα. Μιμούμαστε τν τριήμερο ταφ κα νάσταση το Κυρίου μας μ τν τριπλ κατάδυση στ νερ κα νάδυση. λλ δετε πόσο φιλάνθρωπος εναι Δεσπότης μας! Δν χρειάζεται ν σταυρωθομε μες, γι ν ξιλεωθομε γι τς μαρτίες μας. Πέθανε κενος μία φορ γι λη τν νθρωπότητα. μες πλς Τν κολουθομε που πηγαίνει. Στν τάφο, στν δη, στν ορανό. κολυμβήθρα γίνεται γι λους μας νας τάφος, που θάπτεται παλαιός μας αυτός, λλ ταυτόχρονα κα μία καινούρια κοιλιά, μία καινούρια μήτρα, πο μς ξαναγενν κα μς βγάζει στ φς τς ληθινς ζως. Μέσα στ νερό, κάτω π τ νερό, θάπτεται κα τ τελευταο σημεο το σώματός μας, λόκληρος ν μν νθρωπος, κα νασταίνεται, γιατ χει προηγουμένως μολογήσει τν πίστη του στν Τριαδικ Θεό, χει πισφραγίσει δι τς θελήσεώς του τν ποδοχ το ησο Χριστο ς Σωτρα κα Λυτρωτή του. χνεύοντες τν ναστάντα Κύριο, δηγούμαστε στν λόφωτη κα νέσπερη βασιλεία Του.
Στν πορεία μως τς ζως μας διάβολος ναλαμβάνει τ δόλιο ργο τς πιστροφς μας π τ φς τς βασιλείας στ σκοτάδι τς μαρτίας. Μς ποπροσανατολίζει, μς παρουσιάζει ψεύτικα φτα, μς θαμπώνει μ τ ραα το κόσμου, τ τόσο μάταια κα ψεύτικα, γι ν μς παρασύρ στν πώλεια. Μς δείχνει τ λεωφόρο τς νέσεως, τν πολαύσεων, κμεταλλευόμενος μάλιστα τν προσωρινότητα το πιγείου βίου, στε ν μς ίξ στν παγίδα τς ματαιοφροσύνης. Διαστρέφει κα λλοιώνει τν ψη τν πραγμάτων το κόσμου. Μς παρουσιάζει τ πρόσκαιρα ς αώνια κα τ αώνια ς καιρα.
πως λοι γνωρίζουμε τ βάπτισμα στν κολυμβήθρα γίνεται μία φορά. μως πάρχει κι να λλο βάπτισμα, πο κα ατ πραγματοποιεται μ τν καθαρτικ δύναμη το νερο κα το γίου Πνεύματος, παρέχει πλήρη φεση μαρτιν κα μς καθιστ κα πάλι καθαρος νώπιον το Θεο. Τοτο τ βάπτισμα λαμβάνει χώρα στν κολυμβήθρα τς καρδις μας, ταν ατ γεμίζει μ τ δωρ τν δακρύων μας. Εναι τ μυστήριο τς μετανοίας κα ξομολογήσεως, τ ποο ποκαθιστ κα πάλι τ σχέση μας μ τν Θεό. Τίμιος Πρόδρομος κα στ πρτο βάπτισμα σήμερα μς καλε, κα στ δεύτερο.
λοι εμαστε μαρτωλοί, γι’ ατ κα λοι χουμε νάγκη ν ναβαπτιστομε στ νάματα τς μετανοίας. σο κι ν μαρτήσαμε, λίγο πολύ, ς ναλογιστομε πς Χριστς μς σώζει δωρεάν, ρκε μες ν θέλουμε τν δι τν μυστηρίων σωτηρία μας.

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...