Σάββατο 17 Αυγούστου 2013

Κυριακὴ Η΄ Ματθαίου:Χωρίς Χριστό εξασθενεί και πεθαίνει η ψυχή και το σώμα.



Τν θαυμαστ χορτασμ τν πέντε χιλιάδων μς περιγράφει σήμερα Εαγγελιστς Ματθαος. Πέντε χιλιάδες νδρες, δίχως ν πολογίζονται τ γυναικόπαιδα, σήμερα χορταίνουν τν πίγειο ρτο κα γεύονται στν γλυκύτητα τς φιλανθρωπίας το πουρανίου ρτου, το ησο Χριστο.

Χιλιάδες νθρωποι π τς γύρω πόλεις κολουθον τν ησο Χριστ σ μία ρημικ τοποθεσία, περιμένοντας ν χορτάσουν π τ θεα λόγια Του, ναμένοντας μ λπίδα τ θαυμαστ σημεα, τ ποα κανες ως τότε δν εχε πιτελέσει. λος ατς κόσμος, ντυπωσιασμένος π τ λόγια κα τ ργα το Ναζωραίου Διδασκάλου, δν χάνει τν εκαιρία ν Τν δ κα ν Τν κούσ π κοντά. Πεινασμένος γι θαμα κα διψασμένος γι διδασκαλία, διαφορε γι τν πεζοπορία. Κι ρχεται στιγμ πο χορταίνει κα ξεδιψ. Μ Χριστς δν χορταίνει μόνον τν ψυχή τους· χορταίνει κα τ σμα τους. πιτελε τ θαμα, διότι εναι χορηγς γαθν, πνευματικν κα λικν. Πολλαπλασιάζει τ πέντε ψωμι κα τ δύο ψάρια, γι ν κανοποιήσ τν σωματική τους πενα· περισσεύουν μάλιστα κα δώδεκα γεμάτα κοφίνια.
Χριστός μας, γαπητοί μου, εναι πλούσιος κα πλουσιοπάροχα μοιράζει τς ελογίες Του. Δν εναι φειδωλς στς δωρεές Του. Δίνει παραπάνω π’ σα χρειαζόμαστε, γιατ θέλει ν μς φανερώσ τ μέγεθος τς φιλανθρωπίας Του κα παράλληλα ν μς ποδείξ ν σκομε κι μες τν φιλανθρωπία χωρς δισταγμό, φειδωλότητα κα τσιγκουνιά.
νας τύπος τς θείας λειτουργίας εναι τ σημεριν θαμα. Μέσα στ μεγάλο μυστήριο ρτος τς Ζως μελίζεται κα διαμερίζεται, χωρς ν δαπανται, χωρς ν τελειών. Δίνεται πρς βρσιν κα σωτηρίαν στ κατομμύρια τν πιστν, πο χαίρονται ν νώνονται μαζί Του. Ατο πο λιμοκτονον ξαιτίας τν μαρτιν τους, βρίσκουν στ Σμα το Χριστο τν τροφ πο χορτάζει τν πεινασμένη ψυχ κα τ πεινασμένο γι γιασμ σμα. Κομματιάζει Χριστς σήμερα τ πέντε ψωμι κα περισσεύουν δώδεκα κοφίνια, γιατ κα στ λειτουργία διος κομματιάζεται πάνω στν γία Τράπεζα κα ντούτοις παραμένει διαίρετος κα δαπάνητος. Περισσεύει γι λη τν νθρωπότητα, διότι Χριστς δν διαιρεται. Βρίσκεται λόκληρος σ κάθε μερίδα το γιασμένου ρτου, διότι δίνεται λοκληρωτικ στν καθένα μας κα δν τσιγκουνεύεται ν χαρίσ λον Του τν αυτό, διότι εναι φθαρτος κα ληθινός, διότι σωτηρία μας δν γίνεται ποπασματικά, διότι τ κομματιασμένο π τν μαρτία νθρώπινο πρόσωπο δν νοποιεται π να διασπασμένο κα διαιρεμένο Σωτρα. Βρίσκεται λόκληρος σ κάθε μερίδα το γιασμένου ρτου, διότι τ ναστημένο Του Σμα εναι περβατικ το χρόνου κα κέραιο, ν χρόνος μερίζει κα κομματιάζει τν νθρώπινη φύση.
Χωρς τροφ τ σμα μας ξασθενε κα πεθαίνει. Χωρς Χριστ ξασθενον κα πεθαίνουν πνευματικ κα ψυχ κα τ σμα μας. Χριστς εναι ρτος τς Ζως, εναι ΙΧΘΥΣ, εναι τ «δωρ τ ζν», τ  ζωνταν νερ πο ναβλύζει στς καρδις κα τς ξεδιψ. Κι ρχεται σ να πεινασμένο κόσμο ν προσφερθ «πρς βρσιν κα πόσιν κα τέρψιν». Ατν τν ρα κάποιοι συνάνθρωποί μας πεθαίνουν π σιτία. Κα σίγουρα περισσότεροι πεθαίνουν π πνευματικ πενα, γιατ δν χουν ντιληφθε ποιά εναι τροφ πο χαρίζει τν θανασία. Κανες δν τρώει μι φορ τν χρόνο, γι ν ζήσ, λλ καθημερινς, ν χ βεβαίως ατν τν πολυτέλεια. Γι’ ατ κα ποιος πιθυμε ν ζήσ πραγματικά, θ πρέπ καθημερινς ν τρώ «τν ρτον τς Ζως τν πιούσιον».
Μεγάλο τ σημεριν θαμα. λλ’ κόμη μεγαλύτερο τ θαμα πο τελεται στς ρθόδοξες κκλησίας. Διότι στ πρτο μοιράστηκε «βρσις πολλυμένη», ν στ δεύτερο μοιράζεται «βρσις μένουσα ες ζων αώνιον». Μεγάλο τ πλθος πο μς περιγράφει Εαγγελιστής· κόμη μεγαλύτερο μως τ πλθος τ χορτασμένο σ Χριστό.
Στ Εαγγέλιο το ωάννη Κύριος μς διαβεβαιώνει πς « ρχόμενος πρός Με ο μ πεινάσ κα πιστεύων ες μ ο μ διψήσ πώποτε». Χριστς μς προσκαλε λους σ να χορταστικ δεπνο, στ μυστικ δεπνο, που συνδαιτημόνες δν εναι ο μαθητές Του, λλ λοι μες πο σήμερα ρθαμε σ τοτο τ Ναό. κενος εναι πο μς σερβίρει κι κενος εναι πο σερβίρεται. Τ τραπέζι Του εναι πάντα γεμάτο.  «Τρυφήσατε πάντες· μηδες ξέλθοι πεινν». Σ λίγες στιγμς θ ξεκινήσ κα πάλι να μεγάλο φαγοπότι. «Γεύσασθε κα δετε τι χρηστς Κύριος». Δοκιμάστε, δελφοί μου, τν πιό νόστιμο ρτο κα τ πιό γλυκ κρασί. Προσέλθετε μ φόβο Θεο, πίστη κα γάπη, γι ν γευθτε Σμα κα Αμα Χριστο, ν νωθτε μαζί Του, ν Τν κοινωνήσετε κα ν Σς κοινωνήσ, ν κοινωνήσετε νας τ ζω το λλου, ν ζήσετε τν κοιν ζω το ποτηρίου πο παρέχει θανασία, ληθιν χαρ κα παντοτιν εφροσύνη.

π. Στυλιανός Μακρής

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...